Sfatul zilei: mai puțin e mai mult în time management?

by | Aug 29, 2016 | management, sfatul zilei | 0 comments

Azi am ieșit cu cea mică la o plimbare cu rolele prin centru. Ce legătură poate avea asta cu ideea de time management?! Când soarele ne-a moleșit ne-am oprit la o discuție și o limonadă. Tocmai îmi povestea ce dificil a fost să ajungem acolo: am coborât rolele de pe dulap, ne-am căutat haine, ne-am îmbrăcat, am căutat și șosetele ei apoi, ne-am cautat papucii, am coborât scările cu rolele în mână, ne-am încălțat cu rolele, am ieșit pe poartă și apoi ne-am chinuit să dăm din picioare până în centru. Uaaau! Ciudat. Eu îmi văzusem procesul cam așa: am luat rolele le-am încălțat și am plecat. Dupa 3 minute eram în centru.

Așa mi-am amintit un concept important din time management: tindem să împărțim în mulți pași sarcinile pe care le percepem dificile sau pe cele care nu ne plac și în doar câțiva pași pe cele care le considerăm plăcute sau ușoare. Atenție așadar la felul în care îți împarți sarcinile în activități zilnice și chiar și la cât de multe activități zilnice planifici. Prea multe și ți se va părea că te așteaptă o zi dificilă ceea ce te poate demoraliza. Cine lucrează bine demoralizat?!

Nici prea puține sarcini nu reprezintă o idee prea bună. Ți se va părea prea simplu și vei subestima efortul sau timpul necesar realizării (o altă greșeală de time management). Sau creierul tău va interpreta ca mult prea simplă activitatea și nu vei simți nicio satisfacție din realizarea acelei sarcini. Evident, același principiu se aplică și când delegi altora sarcini. Experimentează cu numărul de activități în care împarți sarcinile și află ce e optim pentru tine și pentru cei cărora le delegi!