Cel mai subutilizat instrument de management

Cel mai subutilizat instrument de management

Nu odata am fost intrebat pe la cursuri care este cel mai util instrument de management. Sincer, habar n-am! Aș presupune că depinde de context. Însă în acest articol scurt vreau să vă spun despre cel mai subutilizat și subapreciat instrument de management pe care-l...

Training-ul nu este o soluție

Training-ul nu este o soluție

Știu, nu vă așteptați să auziți una ca asta de la un tip al cărui profil de LinkedIn conține mare titulatura de Trainer. Dar, tocmai pentru că lucrurile stau așa, eu sunt primul interesat ca toată lumea să înțeleagă cât mai repede acest lucru. Munca mea este evaluată...

Decizii mai bune evitând principala capcană

Decizii mai bune evitând principala capcană

Capacitatea de a lua decizii bune este una dintre cele mai mari calități ale unui lider(sau manager). Poate fi și diferența între victorie și eșec: deciziile bune duc către acțiuni eficiente. Însă cum știi că o decizie este bună? O aplici, desigur, și vezi rezultatul....

SZ: Stiluri de leadership – contează ce alegi

SZ: Stiluri de leadership – contează ce alegi

Un episod din celebrul serial South Park mi-a prilejuit acest scurt gând despre stiluri de leadership. Episodul cu pricina este cel în care unul din personajele centrale, Cartman, primește autoritate formală și nu știe cum să o gestioneze. Sfârșește, exasperat și...

Empatie sau Compasiune pentru a avea clienți fericiți?

Empatie sau Compasiune pentru a avea clienți fericiți?

Conform Berkley University, empatia este ”capacitatea unei persoane de a recunoaște emoțiile altei persoane, cuplată cu abilitatea de a-ți imagina ce gândește sau simte acea persoană.” Studii recente au concluzionat că abilitatea umană de a fi empatic are o componentă moștenită genetic precum și una biologică, ce ține de existența unor neuroni oglindă. Aceștia se ”aprind” atunci când observăm pe cineva făcând o acțiune într-un mod similar cu modul în care ar face-o dacă noi înșine am acționa.

Mai mult decat ascultarea activă. 5 pași pentru a-i înțelege profund pe ceilalți. Partea II

Mai mult decat ascultarea activă. 5 pași pentru a-i înțelege profund pe ceilalți. Partea II

Scopul principal al ascultării intenționale este acela de a ne conecta și armoniza cu cealaltă persoană. Asta înseamnă să intrăm în lumea sa, să o privim prin lentilele sale, prin valorile sale, prin fricile sale, să înțelegem care sunt punctele sale forte și care sunt limitările temporare ale acestei persoane. Coach-ul care mi-a fost model și de la care am învățat foarte multe mi-a spus cândva cum să formulez lucrul ăsta mult mai inspirat: ”Nu te gândi ce-ai face dacă ai fi tu în locul lui ci întreabă-te ce ai face dacă tu ai fi el în locul lui.” Și acum mă ghidez după acest sfat și mi-a ușurat mult demersul de a asculta intențional.

Mai mult decat ascultarea activă. 5 pași pentru a-i înțelege profund pe ceilalți. Partea I

Mai mult decat ascultarea activă. 5 pași pentru a-i înțelege profund pe ceilalți. Partea I

Există o mare putere în a putea pune vorbele ce ies din gura cuiva într-un context mai mare, al existenței și experienței sale. Ascultarea intențională este acel instrument care îmi permite mie(și-ți va permite și ție dacă citești acest articol) să creez o legătură mult mai puternică și mult mai rapidă cu oamenii din jurul meu. Așadar, indiferent că ești și tu coach, trainer, om de vânzări, leader formal sau informal, părinte sau doar interesat de comunicarea eficientă cu semenii, acest articol te privește în mod direct.

We’ll Have You Feeling Like A Million Bucks

Start Today